امشب بازی دوم دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان هم در انگلیس برگزار می‌شود.

کلوپ و آمری

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از تقابل رئال و سیتی در منچستر، امشب دیگر بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در دور رفت هم در انگلیس برگزار می‌شود و لیورپول میزبان ویارئال است. این دیدار می‌توانست جذاب‌تر باشد و بین لیورپول و بایرن‌مونیخ برگزار شود یا حتی با یوونتوس اما تیم اسپانیایی با مربیگری اونای امری و بازیکنانی مثل آرنات داجونما که مورد توجه لیورپول است، پائو تورس که گزینه خرید منچستریونایتد است، جرارد مورنوی ملی‌پوش و دروازه‌بان درخشانش یعنی رولی هر دو غول بزرگ اروپایی را حذف کرده و به این مرحله رسیده است. آنها فصل پیش منچستریونایتد را هم در فینال لیگ اروپا برده بودند اما در ابتدای فصل به چلسی در سوپرجام اروپا باختند. آزارشان به‌اندازه کافی به تیم‌های بزرگ رسیده. لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر تلاش می‌کند و تنها یک‌امتیاز از سیتی کمتر دارد اما ویارئال هیچ شانسی برای لیگ قهرمانان فصل آینده ندارد و حتی ممکن است به لیگ اروپا هم که فصل گذشته در آن قهرمان شد، نرسد.

تیاگو آلکانتارا، ظرف ۵روز در ترکیب لیورپول؛ ۹۵.۶‌درصد پاس صحیح مقابل یونایتد و ۹۸.۴‌درصد پاس صحیح مقابل اورتون. او در بازی با اورتون ۱۲۰پاس صحیح داشت و این در حالی است که مجموع بازیکنان اورتون روی‌هم ۹۵پاس صحیح داشتند. لیورپول در این بازی ۸۵درصد مالکیت توپ را ثبت کرد که در تاریخ لیگ برتر یک رکورد است.

اندی رابرتسون از زمان بازگشت از مصدومیت درماه نوامبر، ۱۵‌تأثیر مستقیم روی گل در ۲۸‌بازی داشته است.

لیورپول در ۷بازی از ۸مسابقه اخیر لیگ برتر کلین‌شیت کرده. البته آلیسون در ۲‌بازی مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر و نیمه‌نهایی جام حذفی هر بار ۲‌گل دریافت کرده است.

محمد صلاح بهترین گلزن و پاسور لیگ برتر است. این اتفاقی است که در ۲‌لیگ بزرگ دیگر هم رخ داده. در لالیگا کریم بنزما هم بهترین گلزن است، هم بهترین پاسور و در لیگ فرانسه هم امباپه شرایط مشابهی دارد. صلاح به ۱۰‌نفر از بازیکنان لیورپول پاس گل داده که بیشتر از بازیکنان دیگر در ۵ لیگ معتبر اروپایی است؛ مانه، اوریگی، آرنولد، هندرسون، لوییس دیاس، ماتیپ، رابرتسون، نبی کیتا، فیرمینو و ژوتا پاس‌های او را به گل تبدیل کرده‌اند. بیشترین پاس گل در لیگ برتر برای لیورپول از زمان پیوستن صلاح به تیم؛ ۴۶پاس‌گل محمد صلاح، ۴۵پاس‌گل ترنت الکساندر آرنولد و ۴۵پاس اندی رابرتسون.

ماتیپ با ۶‌تکل مقابل اورتون بیشترین تعداد تکل خود را در یک بازی لیگ ثبت کرد. همچنین او ۶‌نبرد زمینی خودش را نیز برنده شد. همین آمار و ارقام نشان می‌دهد بازیکنان لیورپول در بهترین شرایط ممکن به بازی امشب رسیده‌اند.

تیم میزبان امشب روی ضربات سر و بازی هوایی هم خطرناک است. لیورپول با ۱۳‌گل، بیشترین گل را با سر در این فصل از لیگ برتر به ثمر رسانده که اندی رابرتسون با ۲‌گل و ۴‌پاس‌گل، روی ۶‌گل از آنها تأثیرگذار بوده است. در اروپا تنها بارسلونا با ۱۵بار گلزنی از روی ضربات سر از لیورپول بهتر عمل کرده است.

لیورپول در این فصل لیگ در آنفیلد تنها یک‌گل دریافت کرده؛ ۲۳‌گل زده، یک‌گل خورده و ۷کلین شیت. نوریچ تنها تیمی است که به لیورپول گل زده است. لیورپول در لیگ برتر ۲۰کلین‌شیت داشته که یکی بیشتر از منچسترسیتی و ادرسون است. این تیم در لیگ تنها ۰.۷گل در هر بازی دریافت کرده است. لیورپول در لیگ برتر بهترین‌ها را در اختیار دارد. آلیسون بالاترین نرخ مهار موقعیت‌های تک‌به‌تک (۸بار) و مدافعان هم بهترین آمار آفسایدگیری که ۱۳۱بار مهاجمان حریف را در تله آفساید گرفتار کرده‌اند. مدافعان من‌سیتی که در این رده‌بندی دوم هستند، ۸۲بار آفسایدگیری داشته‌اند. لیورپول در این فصل لیگ برتر تنها در یک‌بازی و در لیگ قهرمانان هم یک‌بار (بازی برگشت مقابل اینتر) موفق به گلزنی نشده. آنها فقط ۵بازی به زدن تنها یک‌گل بسنده کرده‌اند.

قیمت لیست بازیکنان لیورپول ۹۰۰.۵میلیون یورو و ویارئال ۳۸۲.۵میلیون است. میانگین سنی تیم انگلیسی ۲۷.۶سال و تیم اسپانیایی ۲۸.۵سال.

اونای امری در بازی‌های رودررو با لیورپول تنها یک‌برد و یک‌تساوی به‌دست آورده و ۳‌بار باخته است. سابقه رویارویی او با یورگن کلوپ هم همین است؛ یک‌تساوی، یک‌برد و ۳‌باخت. همه بازی‌های او با لیورپول و کلوپ در انگلیس انجام شده، زمانی که او سرمربی آرسنال بوده.

کلوپ مقابل ویارئال ۲‌بار سابقه رویارویی دارد؛ یک‌برد و یک‌باخت حاصل این تقابل است. هر دو بازی در همین مرحله در همین روزها یعنی اوایل و اواخرماه مه در لیگ اروپا انجام شده که لیورپول دیدار رفت را در آنفیلد ۳بر صفر برده و در اسپانیا یک بر صفر واگذار کرده.

آلبرتو مورنو، مدافع چپ سابق لیورپول که هم‌اکنون عضو ویارئال است، به‌دلیل مصدومیت لیگامان به این بازی نمی‌رسد. جرارد مورنو، مهاجم ملی‌پوش ویارئال هم احتمالا بازی امشب را از دست می‌دهد. در مقابل فرانسیس کوکلن، بازیکن سابق آرسنال شرایط بازی را پیدا کرده. در اردوی لیورپول همچنان روبرتو فیرمینو که عملکردی عالی در لیگ قهرمانان دارد، مصدوم است. بقیه به بازی می‌رسند.

ترکیب احتمالی ویارئال: رولی، فویث، آلبیول، پائو تورس، استوپینیان، کوکلن، کاپو، لوسلسو، چوکوئنزه، دانجوما.

ترکیب احتمالی لیورپول: آلیسون، ماتیپ، رابرتسون، آرنولد، ویرجیل، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، مانه، دیاس.

کد خبر 672653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha